T-shirts med logo, bra för marknadsföring?

T-shirts är otroligt populära i sig och om man i vilket fall tycker om att bära t-shirts så är det fantastiskt bra för marknadsföring. Då beställer man t-shirts med sin logo och ser till att dela ut dessa till så många som möjligt. Det är många företag som kör kampanjer där de till exempel lovar att de 100 första på plats får en t-shirt. Givetvis är detta då en t-shirt som delas ut i reklamsyfte och den som får t-shirten gör reklam för företaget när den bär t-shirten. Trots detta kan man räkna med lång kö när detta utlovas och folk köar alltså indirekt för att få en t-shirt där de gör reklam för ditt företag. När de sedan fått sin t-shirt kommer andra människor att se er logo och de kommer att fästa sig på deras minne vilket leder till en bredarstevenson-overall-co-tshirtse kundkrets.

Nu behöver man givetvis inte dela ut hundratals t-shirts även om detta är ett fantastiskt sätt att marknadsföra sig på – det går alldeles utmärkt att göra det mer exklusivt. Du kan till exempel dela ut t-shirts till alla dina anställda eller bära dem själv. Det är helt upp till dig. Oavsett koncept är det ett bra sätt att marknadsföra sig på och ju fler som ser t-shirtarna desto fler kunder kommer du att få. Många använder t-shirts som en del av arbetskläderna för att skapa ett enhetligt uttryck. Även detta är lämpligt och då kommer alla se vilket företag som dina anställda arbetar för när de faktiskt arbetar. Om de sedan tycker att dina anställda har gjort ett bra jobb är det större chans att de vänder sig till er när de är i behov av en liknande tjänst.

Företag som har enhetlig klädsel på sina anställda skapar ett seriösare intryck och det är vanligt att kunderna känner större tillit för ett sådant företag.